Meniu Uždaryti

Ikimokyklinio ugdymo grupės ,,Žirniukai” ugdytiniai dalyvavo projekte ,,Mažųjų tyrinėtojų pasaulis”

Ikimokyklinio amžiaus vaikai domisi viskuo: noriai tyrinėja, eksperimentuoja. Bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai – tai aktyvi veikla, kurios metu vaikai kaupia patirtį, diskutuoja, sutelkia dėmesį, samprotauja, kritiškai mąsto, sprendžia problemas, įsimena, suvokia.

Tyrinėdamas vaikas sužino daug naujo, atveria sau neregėtą, nuostabų pasaulį. Kiekvienas bandymas vaikui suteikia pasididžiavimo bei pasitikėjimo savimi jausmą, nes žinios jam nėra primetamos, o visas tiesas atranda pats. Šį kartą Žirniukų grupės vaikai kartu su mokytoja L. Kapūsta  dalyvavo Vilniaus rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigų projekte ,,Mažųjų tyrinėtojų pasaulis“. Vaikai atliko įvairius bandymus ir tyrimus su vandeniu. Bandymų metu vaikai sužinojo apie įvairias vandens savybes, kokiame vandenyje greičiau tirpsta cukrus, druska, soda. Iš ledo ir druskos sukūrė Ledo kalnus. Susipažino su vandens kelionė kapiliarais ir vaivorykštės atsiradimais. Pamatė, kaip sureaguoja vanduo ir actas su soda, kuri pavadino „Vulkano išsiveržimas“. Taip pat sužinojo, kaip rūgštis veikia kiaušinio lukštą (kiaušinio lukšto nebelieka, jis ištirpsta acto rūgštyje, kiaušinis tampa beveik permatomas). Galėjo stebėti ,,Tornadą stiklainyje”. Be šalčio pasidarė šerkšną ir užaugino kristalus. Sugebėjo paimti ledo gabaliuką iš stiklinės naudojant siūlą. Džiaugėsi šokančiomis razinomis. Smagu buvo auginti vandenyje saldainiuką – guminuką. Stebėdami guminuką, vaikai abejojo, ar tikrai saldainiai gali augti, juk jie negyvi. Vaikai pamatė kaip guminukas padidėjo du kartus, nes išbrinko prisisotinęs vandens. Turėjo galimybę piešti su druska, su vašku ir net su skutimosi putomis. Atliekant bandymus, eksperimentus visada laukiame galutinio rezultato, vienus eksperimentų rezultatus gavome iš karto, o kitų reikėjo laukti. Visi tyrinėjimai, bandymai ir stebėjimai buvo labai įdomūs, naudingi vaikų pažinimo kompetencijos ugdymui. Eksperimentų metu ugdytiniai mokėsi elgtis saugiai, kaupė patirtį, samprotavo, mokėsi spręsti problemas, geriau suvokti supantį pasaulį.

Vyresnioji ikimokyklinio ugdymo mokytoja Liudmila Kapūsta