Meniu Uždaryti

Mokytojo, dirbančio pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą funkcijos ir specialieji reikalavimai

FUNKCIJOS

Mokytojas, dirbantis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą, atlieka šias funkcijas:
• planuoja ir organizuoja ugdomąjį procesą, atsižvelgiant į individualius vaikų ugdymosi poreikius ir amžių, įstaigos ikimokyklinio ugdymo programos tikslus, higienos normų reikalavimus;
• sistemingai stebi, vertina vaiko gebėjimus, kompetencijas, įvairiais būdais fiksuoja vaiko pasiekimus ir pažangą, apie vaiko pasiekimus informuoja tėvus (globėjus);
• teikia pagalbą vaikams, turintiems ugdymosi sunkumų ir specialiųjų ugdymosi poreikių;
• prireikus inicijuoja individualių ugdymo(si) programų rengimą, dalyvauja jas rengiant;
• bendradarbiauja su šeima, skatina tėvus (globėjus) dalyvauti grupės, įstaigos veikloje, derina šeimos ir įstaigos interesus, tokiu būdu didina vaiko kokybiško ugdymo(-si) galimybes;
• bendradarbiauja su kitais grupėje, įstaigoje dirbančiais specialistais (logopedu, socialiniu pedagogu, psichologu, meninio ugdymo mokytoju, neformaliojo švietimo mokytoju, mokytojo padėjėju);
• teikia informaciją, pagal kompetenciją konsultuoja tėvus (globėjus), kitus įstaigoje dirbančius specialistus ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo klausimais;
• bendradarbiauja su vietos bendruomene, socialiniais partneriais;
• kuria stimuliuojančią, funkcionalią, dinamišką, psichologiškai ir fiziškai saugią ugdymo(si) aplinką;
• tarpusavyje derina vaikų ugdymą, priežiūrą, globą;
• dalyvauja mokyklos-darželio savivaldoje, kitose įstaigos veiklose: posėdžiuose, pasitarimuose, susirinkimuose, darbo grupių veikloje, įstaigos ikimokyklinio ugdymo programos rengime ir atnaujinime, veiklos kokybės įsivertinimo vykdyme ir kt.;
• inicijuoja ir/ar dalyvauja bendruose mokyklos-darželio renginiuose, projektuose, kitose veiklose;
• saugo ir stiprina vaikų sveikatą, garantuoja vaikų fizinį ir psichologinį saugumą grupėje, salėje ir kitose mokyklos-darželio erdvėse, lauko žaidimų aikštelėse ir kt.;
• užtikrina prasmingą ir saugų vaikų buvimą lauke: organizuoja įvairią veiklą (tyrinėjimus,
• žaidimus, stebėjimus, ekskursijas), užtikrina ramios ir aktyvios veiklos kaitą, nuolatos stebi
• žaidžiančius vaikus;
• prižiūri grupės lauko žaidimų aikštelę, rūpinasi lauko priemonių tvarkingumu ir saugumu;
• rūpinasi grupėje esančių žaislų ir ugdymo priemonių tvarka, švara ir saugumu;
• informuoja įstaigos administraciją apie vaiko turimas socialines ar sveikatos problemas, pastebėjus ar įtarus smurtą, prievartos, seksualinio išnaudojimo apraiškas, kitą vaiko teisių pažeidimą;
• priima vaiką į grupę ir išleidžia į namus tik su tėvais (globėjais), kitais suaugusiais asmenimis, turinčiais raštišką tėvų (globėjų) leidimą/prašymą;
• prižiūri vaikų maitinimo procesą grupėje, maisto paskirstymą pagal nustatytą normą, rūpinasi kultūringu maisto pateikimu;
• užtikrina saugų ir ramų vaikų miegą;
• laikosi įstaigos darbo tvarkos taisyklių ir darbuotojų etikos normų;
• laiku ir tinkamai pildo pedagoginės veiklos dokumentaciją;
• analizuoja ir vertina savo pedagoginę veiklą;
• teikia siūlymus administracijai dėl ugdymo proceso ir įstaigos veiklos tobulinimo;
• puoselėja vidinę ir išorinę mokyklos-darželio aplinką, rūpinasi jos įvaizdžiu bei kultūros formavimu;
• nuolat tobulina savo kvalifikaciją;
• vykdo įstaigos vadovo, jo įgalioto asmens trumpalaikius pavedimus ir užduotis;
• vykdo darbo saugos ir sveikatos, gaisrinės saugos instrukcijas.

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI

Mokytojo, dirbančio pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą, kvalifikacijai keliami šie reikalavimai:
• turėti aukštąjį arba aukštesnįjį (specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir būti baigęs vieną iš mokytojų rengimo ikimokyklinėms įstaigoms arba edukologijos studijų krypties programų ir turintis auklėtojo kvalifikaciją;
• būti išklausęs profesijai ar veiklos sričiai privalomus mokymus teisės aktų nustatyta tvarka ir turėti tai patvirtinančius dokumentus;
• atitikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 patvirtintus Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos aprašo reikalavimus (galiojanti suvestinė redakcija nuo 2022 m. kovo 18 d.);
• būti nepriekaištingos reputacijos, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
Mokytojas, dirbantis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą, turi žinoti ir išmanyti:
• gebėti planuoti ir organizuoti savo veiklą, ją reflektuoti, spręsti iškilusias problemas;
• gebėti naudotis kompiuterio technine, programine įranga ir interneto paslaugomis ugdymo procese, rengiant tekstinę ir vaizdinę medžiagą;
• išmanyti pagrindinius ugdymo principus, ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio amžiaus vaikų raidos ypatumus, ugdymosi formas, metodus ir priemones, jų taikymą praktikoje;
• gebėti savarankiškai planuoti ugdymo procesą, rengti veiklos ataskaitas, bendrauti ir bendradarbiauti, sklandžiai ir argumentuotai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
• gebėti kaupti, sisteminti, atlikti tiriamąsias veiklas, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas, teikti pasiūlymus dėl organizacijos tobulinimo bei pokyčių valdymo;
• bendradarbiauti su įstaigos darbuotojais būtinais funkcijoms atlikti klausimais.
• gebėti užtikrinti ugdomų mokinių saugumą, emociškai saugią mokymosi aplinką, reaguoti į smurtą ir patyčias.
Mokytojas, dirbantis pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą, privalo vadovautis:
• Lietuvos Respublikos teisės aktais;
• Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais norminiais aktais, reglamentuojančiais biudžetinių įstaigų veiklą, darbo santykius, darbuotojų saugą ir sveikatą;
• darbo tvarkos taisyklėmis;
• darbo sutartimi;
• pareigybės aprašymu;
• savo veikloje vadovautis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis;
• kitais mokyklos-darželio lokaliniais dokumentais (įsakymais, potvarkiais, nurodymais, taisyklėmis ir pan.).